Poesie d'Arte & Creatività, Poesie in Dialetto Calabrese

Persefone

busto votivo
Busto votivo di Persefone con fiore di loto e corona da Medma terracotta, 490-480 a.C.

 Persefone, viscera i ‘sta Calabria mia
curuna di edera e di storia
‘sta terra ti l’affidu a ttia
mu resta primavera alla memoria

Si spaccau a terra e a notti sciundiu
a luci du jornu non la vitti cchiù
“Adduvi sugnu? Aiutami o  ddio!”
dijia ciangìa e nuju rispundiu.

“Adduvi è chija figghia mia adorata?
Oh Kore Kore, cori mio, adduvi sì?
‘Ncunu la vitti la mia figghjia amata?
Mi sentu moriri io accusì!

Quattru cavaji niri comu a peci
u ddio dell’oltretomba s’a pigghjiau
a giuvinella senza suli e luci
sei ossa di granatu si mangiau

E cu la fici, cui ,’sta magaria?
sapiti vui notti e vui jornu?
Adduv’è sta vita, ‘sta gioiuzza mia?
Si non la trovu all’Olimpu non tornu!

Arrispundi u suli cu riverenza
e’ nu pattu chi Zeus firmau
cu duluri vi la jettu la sintenza
Hades, sutta terra, s’a maritau

Chi chiantu, chi duluri chi turmentu
datimi lu mio cori, Kore mia
‘ca scasciu u mundu a nu mumentu
la terra mu vi mangia, accusì sia!

Appacia l’arma, amuri, o Demetra
ca a ‘stu pattu trovamu menza via
Sei misi sutta terra, sutta a petra
E l’altri sei li passa ‘nzemi a ttia.

E fu accusì chi di la cuntentizza
primavera si fici a ‘na vota
la mamma, allu pettu havi la figghjia
s’allucia i cielo e hjiurisci ogni rosa.

Leggi la leggenda:
http://mitologiagreca.blogspot.it/2007/07/persefone.html

1 thought on “Persefone”

  1. Mi domandavo legendo Camilleri a Ragusa cosa potessero veramente capirne i lettori di Abbiategrasso che al massimo hanno fatto un breve tour in pulman di massimo 5 giorni tra Palermo e Catania. Vale lo stesso anche qui: innanzitutto la lingua ( che di questo si tratta) e poi leggerla avendo negli occhi l’aria, gli odori e la luce di Capo Vaticano. La magaria iè tutta dà!

    Mi piace

Rispondi

